ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Minikonyha Kft.
Üdvözöljük a Minikonyha Kft. (továbbiakban: Szolgáltató, Vállalkozás) által üzemeltetett weboldalon. Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a www.mini-konyha.hu weboldalon (a továbbiakban: Honlap) található elektronikus áruházban (a továbbiakban: Webáruház) elérhető termékek megrendelésének feltételeit, módját a vásárló (a továbbiakban: Megrendelő/Ön/Megrendelő) és a Szolgáltató között. A Szolgáltató a Vorwerk Thermomix™ kizárólagos magyarországi forgalmazója.
A Webáruházban (amely online piacnak minősül) történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
Megrendelő személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik, mely elérhető közvetlenül a főoldalról vagy a következő linken keresztül: https://mini-konyha.hu/adatkezelesi-tajekoztato/
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
A szerződés nyelve magyar.
A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül. A Honlapon keresztül kötött szerződés nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magatartási kódexre nem utal. A szerződés létrejöttét az elektronikusan elmentett vásárlási adatok igazolják. A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Szolgáltató tudomással bír arról, hogy banki partnere, a Cofidis csatlakozott a lakosság részére hitelt nyújtó pénzügyi szervezetek ügyfelekkel szembeni tisztességes magatartásáról szóló Magatartási Kódexhez, amelynek kötelező érvénnyel alávetette magát. A Minikonyha Kft. mint a Cofidis partnere kötelezettséget vállalt arra, hogy a Kódexben foglaltakat a közvetítői tevékenysége során betartja, illetve értékesítőivel betartatja.
Megrendelő a Honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:
1. A SZOLGÁLTATÓ ADATAI
Név: Minikonyha Kft.
Székhely és levelezési cím (egyben a panaszügyintézés helye): 2045 Törökbálint, Őrház utca 6.
Cégjegyzékszám: Cg.13-09-167573
Bejegyző Bíróság neve: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
Adószám: 23309609-2-13
E-mail cím: info@mini-konyha.hu
Telefonszám/Fax: +36 23/332-490,491
Mobil telefonszám: +36 20/464-9994 (rendelés és szerviz)
A Thermomix™ gyártója: Vorwerk International Strecker&Co. (CH-8832-Wollerau).
2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK
2. 1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel az alábbi jogszabályok vonatkozó rendelkezései:
• a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”);
• az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény
(Elker. tv.);
• a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet;
• az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletet;
• 373/2021. (VI.30.) Korm. rend. a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól;
• a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet;
• a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény;
• fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelve.
A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
2. 2. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal és az azon megjelenő tartalmak terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő dokumentumok, tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
3. VÁSÁRLÁS A WEBÁRUHÁZBAN
3. 1. Regisztráció
A Honlap tartalmának minden része elérhető bármely Megrendelő számára, regisztráció nélkül, így a vásárlás sincs regisztrációhoz (majd belépéshez) kötve, lehetősége van a Megrendelőnek arra, hogy regisztráció nélkül vásároljon. („Vásárlás vendégként”)
Ha a Megrendelő regisztrálni szeretne, azt a Webshop menüpont alatt található „Fiókom/Regisztráció” feliratra kattintva tudja megtenni. A regisztráció során a következő adatokat szükséges megadnia a Szolgáltató részére:
Felhasználónév vagy e-mail cím
Jelszó
Telefonszám
Számlázási adatok (vezetéknév, keresztnév, ország, város, irányítószám, utca, házszám)
Szállítási cím
Jelszó
A regisztráció sikeréről a Szolgáltató e-mailben tájékoztatja a Megrendelőt.
Megrendelő jogosult a regisztrációját bármikor törölni az info@mini-konyha.hu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően Szolgáltató 10 munkanapon belül gondoskodik a regisztráció törléséről. Megrendelő Megrendelői adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.
A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Megrendelő a felelős. Amennyiben Megrendelő tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót.
Megrendelő vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.
3. 2. Megrendelés
A Honlapon eladásra meghirdetett termékekre Ön megrendelést adhat le a Honlapon keresztül.
A megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról, a termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat. Az ismertető leírás esetleges pontatlanságáért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. A termékképek helyenként csak illusztrációk.
A termék jellemzőiről tájékoztatást nyújtó felületen található „Megrendelem” feliratra kattintva választhatja ki a megrendelni kívánt terméket és helyezheti virtuális kosarába, és ugyanezen a felületen tudja megadni termék mennyiségét, a mennyiség ”<” és „>” nyilak használatával.
Ha a Megrendelő kiválasztotta a megrendelni kívánt termék mennyiségét és a kosarába helyezte, automatikusan megjelenik a kosár tartalma, ahol a Megrendelő választhat, hogy folytatja a vásárlást a „Vásárlás folytatása” gombra kattintva vagy belép a pénztár felületre a „Tovább a pénztárhoz” feliratra kattintva. Ezen a felületen a Megrendelő még bármikor módosítani tud kosarának tartalmán, lehetősége van arra, hogy töröljön terméket kosarából a piros „X” gombra kattintva, illetve a termék mennyiségén (darabszámán) is változtatni tud a darabszám pontos beírásával vagy véglegesen ürítheti a kosarát, a „Kosár kiürítése” gombra kattintva.
Amennyiben a Megrendelő nem kíván tovább válogatni a termékek között, a “Tovább a pénztárhoz” gombra kattintással folytathatja a megrendelés folyamatát vagy szintén tovább nézelődhet a Honlapon, a „Vásárlás folytatása” gombra kattintva.
A „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintással folytathatja a megrendelését a Honlapon.
A megjelenő felületen Megrendelő választhat, hogy
• amennyiben regisztrált Felhasználója a Honlapnak, úgy beléphet az oldalra a „Bejelentkezés” mezőbe belépési adatait megadva vagy
• folytatja a megrendelését regisztráció nélkül, vagy
• a „Fiók létrehozása” gombra kattintva regisztrál a Honlapon jelen ÁSZF 3.1. pontjában meghatározottak szerint.
A Honlapon történő regisztráció előnye, hogy Megrendelő a Honlapon gyorsabban tudja leadni a megrendelését. Ha Megrendelő regisztrált korábban a Honlapon, de elfelejtette jelszavát, lehetősége van a jelszó emlékeztető segítségét igénybe venni.
Amennyiben Ön a megrendeléshez nem kíván a Honlapon regisztrálni, úgy a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatokat kell megadnia. A felület alján található „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintással a Honlap Megrendelőt a „Pénztár” felületre navigálja, ahol folytathatja a megrendelési folyamatot.
A Honlapon regisztrált Megrendelőknek ezen adatokat nem szükséges a vásárlás során még egyszer megadnia, a Honlap a Megrendelőt ebben az esetben automatikusan a „Pénztár” felületre navigálja.
Megrendelő a „Pénztár” felületen választani tud a szállítási módok között. A Megrendelőnek ki kell választani a futárszolgálattal történő szállítást, melynek díja hozzáadásra kerül a termék árához. Személyes átvételre is lehetőséget biztosít a Szolgáltató, mely esetben szállítási költség nem kerül felszámolásra. A szállítási módon kívül a fizetési módot is ki kell választania a Megrendelőnek, amely vagy banki átutalás vagy utánvét.
A megrendelés végleges elküldéséhez, Megrendelőnek ezen a felületen található jelölőnégyzet kipipálásával el kell fogadnia jelen ÁSZF-et, majd az oldal alján található „Megrendelés elküldése” gombra kattintva elküldheti megrendelését a Szolgáltatónak. A rendelés feladása tehát a „Megrendelés elküldése” gombra kattintással történik, ami a Megrendelő részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.
3. 3. Adatbeviteli hibák javítása
Megrendelőnek a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Honlapon bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen a „Vissza” gombra kattintva (pl. termék törlése a kosárból a termék mellett található zöld „X” gombra kattintva). Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rossz termék elhelyezése a kosárban, rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím). Ha a rendelés teljesítéséhez szükséges számlázási vagy egyéb adatokat elrontott a Megrendelő, egy napon belül köteles a kapcsolatot felvenni a Szolgáltatóval a hiba javítása érdekében.
3. 4. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
A Megrendelő által elküldött ajánlat megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a Megrendelő részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Megrendelő által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. E visszaigazoló e-mail Szolgáltató részéről a Megrendelő által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és Megrendelő között.
Megrendelő mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül (48 órán belül) nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.
Ha Megrendelő rendelését már elküldte a Szolgáltató részére, és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.
A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
3. 5. Termék ára
Korábbi Ár: árcsökkentés alkalmazása esetén a Szolgáltató megjeleníti a Weboldalon eladásra kínált Termék korábbi árát. A korábbi ár a Szolgáltató által az árcsökkentés alkalmazását megelőző 30 napnál nem rövidebb idő alatt alkalmazott legalacsonyabb árat jelenti a Szolgáltató által a Weboldalon eladásra kínált Termékek vonatkozásában. Ha a termék 30 napnál rövidebb ideje van forgalomban, a korábbi ár a Szolgáltató által egy olyan időszakban alkalmazott legalacsonyabb árat jelenti, amely nem rövidebb, mint az árcsökkentés alkalmazását megelőző 15 nap. Ha az árcsökkentés mértéke fokozatosan növekszik, a korábbi ár az árcsökkentés első alkalmazása előtti ár. A Korábbi Ár nem kerül alkalmazásra a nem az árhoz kapcsolódó marketing megoldások esetén (pl. egyösszegű fizetés esetén kedvezmény).
Az Szolgálató a korábbi ár áthúzásával jeleníti meg az új kedvezményes árat, amely megjelölés arra szolgál, hogy segítse a vásárlókat az árak közötti tájékozódásban.
A Honlapon megjelenített termékek vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon (bruttóban) van feltüntetve. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre.
3. 6. Fizetés
Fizetés utánvétellel: a Honlapon megrendelt termék futárszolgálattal kerül kiszállításra, és ebben az esetben a Megrendelő a megrendelés végösszegét a futárnak teljesíti készpénzben.
Fizetés banki átutalással: a Honlapon megrendelt termékek vételáráról és a banki átutalás módjáról (számlaszám, közlemény) a megrendelés elküldése után e-mailben adunk tájékoztatást. Az átutalás teljesülése után előkészítjük a megrendelt termékeket a szállításra, amelyről ismét e-mailben adunk tájékoztatást.
Cofidis online áruhitel a megjelöt THERMOMIX™ termékekre.
3. 7. Számla
Szolgáltató a megrendelt termékek kiszállításakor vagy azt megelőzően Megrendelő részére, a kifizetés igazolására, a termékkel együtt kinyomtatott számlát küld.
3. 8. Cofidis online áruhitel
A szaküzletben és a webshopban megjelölt THERMOMIX™ terméket online áruhitellel is megvásárolható kedvező hitelkonstrukcióval. A Minikonyha Kft. a Cofidis Magyarországi Fióktelepének hitelközvetítőjeként jár el.
A kölcsön odaítélése a Cofidis által elvégzett hitelbírálat függvénye. Az áruhitel kondíciói tekintetében a Cofidis ad iránymutatást. Elfogadott hitelkérelem esetén, a önerő összegének (min. 50 000 Ft) kiegyenlítése szükséges.
Az igényelhető kölcsön forint alapú, havi részletei nem változnak a futamidő alatt.
Futamidő: 12 hónap. Hitelösszeg 50 000 Ft és 1 500 000 Ft között. Önerő: min. 50 000 Ft.
Az egyes promóciók időtartama a Honlapon megtalálható.
Kollegáink tájékoztatást nyújtanak a hitelfelvétel folyamatáról, illetve a hiteligénylésről részletesebb tájékoztatás itt található. Sikeres bírálat esetén, akár azonnal elvihető a választott termék vagy kiszállítjuk.
3. 9. Szállítás
3. 9. 1. Szállítás módja
A Honlapon leadott rendelések kiszállítása a GLS futárszolgálattal történik a Megrendelő által megadott címre.
A futárszolgálat hétfőtől-péntekig, 08:00-17:00 óra között kézbesíti a megrendeléseket. Amennyiben Megrendelő ebben időszakban nem tartózkodik a megadott címen, szállítási címként célszerű olyan szállítási címet megadni, ahol a szállítási időszakban a Megrendelő biztosan át tudja venni a megrendelt terméket.
A csomag aktuális helyzetéről a Szolgáltató értesítést küld a Megrendelő részére e-mailben a regisztrációban megadott email címre.
Amennyiben a Megrendelő a futárszolgálat által megjelölt időpontban nem tartózkodik a Megrendelő által megadott szállítási címen és a csomag átvétele meghiúsul, a futár értesítést hagy a szállítási címen. Az értesítőn található szám segítségével a Megrendelőnek lehetősége van a futárszolgálattal új szállítási cím és időpont megadására, illetve egyeztetésére. A futárszolgálat további 1 alkalommal kísérli meg a megrendelt termékek kiszállítását.
A futárszolgálat összesen kétszeri kézbesítést kísérel meg, azonban, ha a 2. kiszállítás is sikertelen – Megrendelőnek felróható okból -, akkor a futár a terméket visszaszállítja a Szolgáltató részére, aki jogosult a megrendelést törölni, illetve a terméket tovább értékesíteni.
A terméknek a kiszállítást végző személytől való átvételével, illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az átvételt követően a kiszállítást végző személy távozása után a Szolgáltatónak utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni. A szállítólevél aláírásával a Megrendelő elismeri, hogy az átvett csomag mind külsőleg, mind pedig tartalmát illetően megfelel a megrendelésében foglaltaknak (nem hiányos a csomag tartalma, nem sérült a csomagolás vagy a termék).
Ha a Megrendelő sérülést tapasztal a terméken vagy a csomagoláson, az átvétel során, a sérülésekről a kiszállítást végző személy jelenlétében jegyzőkönyv felvételét kell kérni és a Megrendelő nem köteles a terméket átvenni. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét Szolgáltató díjmentesen végzi.
A honlapon megrendelt termékek átvétele személyesen, központi irodánkban (2045 Törökbálint, Őrház u. 6.) is lehetséges.
3. 9. 2. Szállítási költségek
• GLS futárszolgálattal bruttó 1524 Ft
• Központi irodánkban történő átvétel esetén INGYENES!
A szállítás díjai csak Magyarország területén történő szállítás esetén érvényesek. Ha a Megrendelő Magyarország területén kívülre szeretné a szállítást kérni, akkor kérjük, forduljon az adott országban lévő Vorwerk képviselethez, vagy Vorwerk disztribútorhoz!
3. 9. 3. Szállítási határidő
Amennyiben a megrendelt termékek raktáron vannak, azt 1-3 munkanapon belül Szolgáltató átadja a GLS futárszolgálatnak. A futárszolgálat innentől számított 1-2 munkanapon belül kiszállítja a terméket. Amennyiben egy adott termék nincs raktáron, úgy a Szolgáltató a szállítás várható idejéről e-mailben, vagy telefonon tájékoztatja a Megrendelőt.
Szolgáltató – a Felek eltérő megállapodásának hiányában – a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a fogyasztó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket.
A Szolgáltató késedelme esetén a fogyasztónak minősülő Megrendelő jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni.
A fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni, ha
a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni.
3. 9. 4. Személyes átvétel
Szolgáltató a termékek személyes átvételére központi ügyfélszolgálatán (2045 Törökbálint, Őrház utca 6.) lehetőséget biztosít.
4. ELÁLLÁSI JOG
4. 1. Elállási jog gyakorlásának menete
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).
Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
a) a terméknek,
b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a következő linken keresztül elérhető elállási nyilatkozat – mintát is: Elállási nyilatkozat minta. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 4. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mindkét esetben a Szolgáltató emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
Fogyasztó akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
4. 2. Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog:
a) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
b) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Megrendelő személyére szabtak;
c) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a Szolgáltató a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Megrendelőt sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából.
d) A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 19. § (2) bekezdésének alapján a Megrendelő nem gyakorolhatja elállási jogát, ha a Vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes belegyezésével kezdte meg egy szolgáltatás (pl. workshop, főzőklub) teljesítését és a Megrendelő beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásulvételéről, hogy a teljesítést követően elveszíti a Korm. rendelet 20. § -ban részletezett elállási jogát. Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatásokra (pl. workshopra, főzőklub, egyéb tematikus esemény) történő regisztrálás és a vételárának kifizetése előzetes beleegyezésének minősül. Megrendelő tudomásul veszi azt is, hogy ezt követően a 14 napos elállási jog nem illet meg.
5. SZAVATOSSÁG
5. 1. Kellékszavatosság
Megrendelő a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Megrendelő az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Megrendelő érvényesíteni már nem tudja.
Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Megrendelő – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Megrendelő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A Fogyasztó akkor is jogosult az arányos árleszállításra vagy az adásvételi szerződés megszüntetésére, ha:
– a Szolgáltató nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte ugyan, de nem biztosította saját költségére a kicserélt áru visszavételét. A Szolgáltatásnak kell viselnie a visszaküldés költségét akkor is, ha a Fogyasztó megszünteti az adásvételi szerződést;
– ismételt hiba merült fel;
– a teljesítés hibájának súlya ezt indokolttá teszi;
– a Szolgáltató nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy nyilvánvaló, hogy nem fogja észszerű határidőn belül vagy a Fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül szerződésszerűvé tenni azt.
A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét – a szerződésszegés súlyához igazodva – részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a Szolgáltató nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.
Megrendelő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.
Megrendelő közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A szerződés teljesítésétől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Megrendelő igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Megrendelő részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Megrendelőnek felróható okból keletkezett, nem köteles Megrendelő által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már Megrendelő köteles bizonyítani, hogy a Megrendelő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha Megrendelő a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
5. 2. Termékszavatosság
A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Megrendelő („Fogyasztó”) – választása szerint – a 5.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Fogyasztót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Fogyasztó a gyártóval szemben érvényesítheti.
Termékszavatossági igényként Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti a forgalmazó Szolgáltatótól vagy a gyártótól A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén nem a Fogyasztónak kell bizonyítania, hanem a jótálló félnek kell bizonyítania azt, hogy a hiba oka a teljesítést követően keletkezett.
Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
Fogyasztó termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) szemben gyakorolhatja.
A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
6. JÓTÁLLÁS
6. 1. Kötelező jótállás
6.1.1. Hibás teljesítés esetén a Szolgáltatót termékeire vonatkozóan a Polgári törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza. Az alábbi jogosultságok a Polgári Törvénykönyvben meghatározott „fogyasztót” (mint Megrendelőt) illetik meg.
6.1.2. A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek a Megrendelő részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. Ha a Megrendelő a fogyasztási cikket az átadástól számított 6 hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja. Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek. A jótállás időtartama az eladási árhoz igazodik az alábbiak szerint.
a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 1 év,
b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 év,
c) 250 000 forint eladási ár felett 3 év.
A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Megrendelő részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát:
• szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
• rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
• helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
• elemi kár, természeti csapás okozta.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Megrendelő:
• elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Megrendelőnek okozott érdeksérelmet.
• ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Megrendelőnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Megrendelő – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Ha a Megrendelő a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Megrendelő által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Megrendelő érdekeit kímélve kell elvégezni.
A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze.
A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Megrendelő a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta
Ha Jótállásra vonatkozó rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a Megrendelő eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a Megrendelő által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Megrendelő részére visszatéríteni.
Ha Jótállásra vonatkozó rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a Megrendelő eltérő rendelkezése hiányában -, valamint, ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a Megrendelő nem igényli a vételár arányos leszállítását, és az Megrendelő nem kívánja a fogyasztási cikket a Szolgáltató költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles az Megrendelő által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül az Megrendelő részére visszatéríteni.
Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény Szolgáltató részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – a Megrendelő eltérő rendelkezése hiányában – a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a Megrendelő által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a Megrendelő részére visszatéríteni.
6.1.3. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.
6.1.4. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett
6.1.5. a Megrendelő azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül a Megrendelő a jótállásból fakadó jogok az 5.1. és az 5.2. meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
6.1.6. A jótállás nem érinti a Megrendelő jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.
6.1.7. Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a Megrendelő Békéltető testületi eljárást kezdeményezhet.
6.1.8. A Szolgáltató a jótállási nyilatkozatot tartós adathordozón adja át a Fogyasztó részére.
6. 2. Önkéntes jótállás
Szolgáltató az általa értékesített termékekre vonatkozóan a Honlapon, a Termék ismertetőjében megjelölt időtartamú jótállást (garancia) vállal, amely a kormányrendelet szerinti időtartamnál hosszabb is lehet. Szolgáltató az egyes termékekre vonatkozó jótállás időtartamát legkésőbb a termék Megrendelő általi átvételekor adott garanciajegyen (jótállási jegyen) szereplő adatok útján közli.
6. 3. Szavatossági, jótállási igények érvényesítése
Szavatossági, jótállási igényeit Fogyasztó az 1. pontban feltüntetett elérhetőségeken érvényesítheti, jelentheti be.
7. DIGITÁLIS TARTALOM
Szolgáltató a THERMOMIX™ digitális tartalmának legfrissebb verzióját és a kapcsolódó telepítési útmutatót a szerződéskötéskor indokolatlan késedelem nélkül a Fogyasztó rendelkezésére bocsátja/ elérhetővé teszi fizikai vagy virtuális eszköz (pl. letöltés) útján. A Szolgáltató értesíti a Fogyasztót a THERMOMIX™ digitális tartalmának frissítéseiről, ideértve a biztonsági frissítéseket is.
Ha a Fogyasztó nem telepíti észszerű határidőn belül a rendelkezésre bocsátott frissítéseket, a Szolgáltató nem felel a termék hibájáért, ha az kizárólag a vonatkozó frissítés alkalmazásának hiányából fakad. Ennek két feltétele, hogy a Szolgáltató tájékoztatja a Fogyasztót a frissítés elérhetőségéről és a telepítés Fogyasztó általi elmulasztásának következményeiről és a frissítés Fogyasztó általi telepítésének elmulasztása vagy a frissítés Fogyasztó általi helytelen telepítése nem a Szolgáltató által biztosított telepítési útmutató hiányosságának tudható be.
A Szolgáltató kizár minden olyan felelősséget (beleértve a kártérítést, visszatérítést is), amely abból ered, hogy a Megrendelő nem megfelelő e-mail címet adott meg, vagy az e-mail címéhez nem fér hozzá. Megrendelő köteles olyan e-mail címet használni, amelyhez ő hozzáfér. A Megrendelő semmilyen kártérítése nem jogosult azért, mert nem megfelelő e-mail címet használt, vagy tévesen adta meg az
e-mail címét, még akkor sem, ha ez gépelési hiba miatt következett be.
8. JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK
8. 1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja
Megrendelő a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait a következő elérhetőségeken terjesztheti elő:
Név: Minikonyha Kft.
Levelezési cím: 2045 Törökbálint, Őrház utca 6.
E-mail cím: info@mini-konyha.hu
Telefonszám/Fax: +36 23/332-490,491
Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz – vesz fel.
Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Megrendelőnek átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni;
Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Megrendelőnek legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.
Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.
Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Megrendelőt.
8. 2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben Szolgáltató és Megrendelő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, milyen jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Megrendelő számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
Békéltető testület eljárásának kezdeményezése
Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület:
Pest Megyei Békéltető Testület
1119 Budapest, Etele út 59-61. II. em. 240.
Ügyfélfogadási idő: keddtől csütörtökig: 9:00 – 14:00
Telefon/Fax: (+36-1) 269-0703
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Levelezési cím:
Pest Megyei Békéltető Testület
1364 Budapest, Pf.:81
Bírósági eljárás kezdeményezése.
Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
9. AZ ÁFSZ EGYOLDALÚ MÓDOSÍTÁSA
Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Megrendelők Honlapon történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá Megrendelővel szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.
10. TULAJDONJOG FENNTARTÁSA
A vételár teljes kifizetéséig a termék a Szolgáltató tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – a Megrendelő birtokába kerül, felelősséggel tartozik a Szolgáltató irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.
11. FELHASZNÁLÁS EGYÉB FELTÉTELEI
11. 1. Felelősség
Szolgáltató kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért. Megrendelő köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Megrendelő teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.
A Weboldal fő-és aloldalain található információk jóhiszeműen kerültek feltüntetésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak. A termékek tulajdonságairól részletesen a termékhez csatolt használati útmutatóból tájékozódhat. A vállalkozás a termékadatlapon szereplő specifikációknak megfelelő terméket bocsátja a Megrendelő rendelkezésére.
A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
Az Internet globális jellege miatt Megrendelő elfogadja, hogy a Honlap használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe köteles eljárni. Amennyiben a Honlap használatával összefüggő bármely tevékenység a Megrendelő államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Megrendelőt terheli a felelősség.
Amennyiben a Megrendelő a Honlapon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
11. 2. Szerzői jogok
A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Minden a Honlapon megjelenített szöveg, kép és egyéb információ, hacsak nincs külön megjelölve, a Vorwerk International Strecker & Co. KG Németország Wuppertal és a Minikonyha Kft. Magyarország szerzői jogvédelme alatt áll. Bárminemű mentése, sokszorosítása, reprodukálása vagy továbbítása a tartalomnak, akár részlegesen is, csak a Vorwerk International Strecker& Co. KG Németország, Wuppertal és a Minikonyha Kft. írásos engedélyével lehetséges.
A VORWERK™ is és a THERMOMIX™ védjegyoltalom alatt álló megjelölések. A védjegyjogosult a Vorwerk & Co. KG Németország, Wuppertal, így a Vorwerk védjegy használatára kizárólag a védjegyjogosult írásbeli hozzájárulása esetén jogosult a Felhasználó.
A Honlap tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Felhasználónak a Honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.
A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a www.mini-konyha.hu domainnevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgáltató által foglalt minden más domain névre, annak aloldalaira, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató külön engedélyt ad.
Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.
A Szolgáltatás igénybevételével Megrendelő elfogadja, hogy a Szolgáltató a Szolgáltatás igénybevétele során a Megrendelő által feltöltött adatokat a vonatkozó Adatvédelmi Tájékoztató keretei között bármikor és bárhol, korlátozás és külön díj fizetése nélkül felhasználhatja.
12. Tájékoztató
- Az elmúlt évek során a Vorwerknek folyamatosan szembesülnie kellett azzal, hogy külső gyártók a Vorwerk Thermomix® konyhai robotgéphez különböző kiegészítőket kínálnak. Ezeket a tartozékokat az eredeti alkatrészek és kiegészítők, például üstfedelek, tömítőgyűrűk, kések, keverőedény és -üstaljak, mérőpoharak, Varoma® tartozékok, pároló kosarak, habverők és fröccsenés gátlók helyettesítésére vagy kiegészítésére kínálják.
- Erre a kialakult helyzetre tekintettel azonban nyomatékosan kérjük ügyfeleinket, hogy kizárólag eredeti, a Vorwerk által jóváhagyott termékeket vagy tartozékokat használjanak Thermomix® készülékeikhez.
- Az eredeti Vorwerk Thermomix® alkatrészek és tartozékok használata biztosítja, hogy Thermomix® konyhai robotgépe megfelel a gyártó által előírt összes biztonsági előírásnak, és hogy a Thermomix® készülék megfelelően fog működni. Minden tartozékunkat alaposan teszteltük annak érdekében, hogy biztonságosan és sérülésveszély nélkül tudjanak főzni, valamint hogy megvédjék Thermomix® készülékét a sérülésektől.
- A piac figyelemmel kísérése érdekében tett erőfeszítéseink ellenére nem vagyunk képesek felmérni – és ezért nem garantálhatjuk – a Thermomix® készülékhez készült azon tartozékok megbízhatóságát, biztonságát vagy alkalmasságát, amelyeket nem a Vorwerk gyártott vagy hagyott jóvá. Ez azt jelenti, hogy nem tudunk felelősséget vállalni az ilyen kiegészítők használatából eredő sérülésekért, az élelmiszerek tesztelhetetlen műanyagok által való szennyeződéséért vagy általuk a Thermomix® készülékében okozott károkért.
- Mielőtt harmadik féltől származó tartozékokat használna, kérjük, vegye figyelembe, hogy érvénytelenítheti a jótállási igényeit és a termék felelősségére vonatkozó igényeit, amennyiben nem a Vorwerk által gyártott eredeti tartozékok okoznak kárt.
12.1. Alkatrészek
- A készülék nem megfelelő javítása tüzet, áramütést vagy égési sérüléseket okozhat:
Soha ne javítsa saját maga a készüléket, mert ez letilthatja a biztonsági funkciókat. Az elektromos készülékek javítását a veszélyek elkerülése érdekében csak a Vorwerk Ügyfélszolgálata, a Vorwerk által felhatalmazott javítóközpont vagy egy hasonlóan képzett személy végezheti. A hibás alkatrészeket a veszélyek elkerülése érdekében mindig eredeti pótalkatrészekre cseréltesse. A készülék károsodása esetén forduljon a Vorwerk (Minikonyha Kft.) ügyfélszolgálatához.
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2022. június 20.
Jelen dokumentum letölthető változata IDE KATTINTVA érhető el.